top of page

Nog 16 dagen, 13 uur, 4 minuten en 19 seconden…

En dan, is het eindelijk zover: als alles goed gaat ben ik dan afgestudeerd! Die ochtend (24 april om 11.00u) heb ik mijn eindgesprek waarin ik mijn scriptie moet verdedigen. Rond 12.00u hoor ik dan of ik afgestudeerd ben of dat ik opnieuw op gesprek moet komen. En ja, dat is best spannend. Ik zal heel eerlijk zijn, ik leef al een flinke tijd in mijn ‘reserve’, ik ben erg moe, ik kan niet goed slapen en eigenlijk zou ik nu heel hard moeten uitrusten. Maar dat kan nu even niet, dus zit er niks anders op dan weer doorgaan. De dagen op stage zijn heel vermoeiend, maar blijven ook gewoon heel leuk. De andere dagen, tja, die herinneren me eraan hoe moe ik eigenlijk ben. Ik zeg inmiddels vrijwel alles af wat ik heb in de weekenden, ik heb regels ingesteld voor het kijken op mijn sociale media (niet via m’n mobiel!) en ik heb zelfs een paar mails geblokkeerd, zodat ik me daar even geen zorgen over hoef te maken. En soms is het dan nog steeds even te veel, maar dan bedenk ik me dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan. Het grote voordeel van nu is dat het te maken heeft met tijd, en die gaat vanzelf voorbij, of ik nu moe ben of niet! Natuurlijk moet ik dat gesprek nog wel voorbereiden, maar dat heb ik al grotendeels gedaan. Dus nu is het alleen nog maar aftellen tot dat moment en hopen, nee, ervoor zorgen, dat alles goed komt! En als ik straks dan eindelijk klaar ben, dan zijn er zoveel super leuke dingen die ik ga doen! Het zijn allemaal dingen die ik al maanden uit heb gesteld, maar waar ik dan eindelijk tijd voor heb. Te beginnen met de Tourette conferentie in Parijs, de shows van ballet en de start van een nieuw project voor de Tourette Stichting! En dan is het 28 april, haha. Daarna ga ik ook nog een super mooie jurk kopen voor mijn afstuderen en ik ga solliciteren en (als dat goed gaat) me voorbereiden op een nieuw avontuur in Oeganda, dit maal drie maanden lang! En er zijn nog veel meer leuke dingen die ik in die tijd kan gaan doen, ik blijf bijvoorbeeld ook gewoon doorgaan met de plusklas op stage, want ik kan die kinderen echt niet zomaar missen, hoor!

En wat ik vooral ga doen is toch wel uitslapen en uitrusten, want dat is zo hard nodig! Voor nu ga ik gewoon nog even (vrolijk?!) verder: op naar 24 april!


bottom of page