top of page

Als ik geen Tourette zou hebben...

Negatieve dingen die ik zou missen:

Continue pijn in mijn lichaam.

Continue onrust in mijn hoofd.

Hooggevoeligheid.

Het opvangen van alle prikkels.

Continue vermoeidheid.

Het altijd moeten structureren van alles.

Het altijd moeten plannen van alles.

Continue tegenzin om iets te doen, omdat ik het niet kan overzien.

Altijd voor tentamens moeten regelen dat ik ergens anders mag zitten.

Altijd scholen en instanties inlichten.

Altijd mensen inlichten waarom iets op een bepaalde manier gaat.

Het niet kunnen slapen.

Elke keer schommelingen in gemoedstoestand.

Nooit weten hoe het over een jaar met je gaat.

Nooit weten wat ‘het volgende’ zal zijn aan symptomen.

Last met instanties als het UWV en het CBR.

Positieve dingen die ik zou missen:

Veel mensen die ik heb leren kennen.

De mogelijkheid om kinderen te helpen bij een moeilijk deel van hun leven.

In tijdschriften staan.

In de DVD voorkomen.

Mijn creativiteit wat betreft taarten maken.

Mijn creativiteit wat betreft kleren maken.

Mijn creativiteit wat betreft andere dingen.

Mijn interesse in bepaalde dingen.

Het schrijven van een weblog.

Mijn activiteiten bij de stichting.

Mijn impulsiviteit in bepaalde dingen.


bottom of page