top of page

Toekomstplannen

Vier weken geleden lukte het me echt even niet om een blog te schrijven. Waarom? Nou, ik lag gillend van de pijn op bed… Ik had weer eens iets raars gedaan en mijn lichaam had besloten om eens onderin mijn rug pijn te krijgen (lees: dat is niet los te kraken), i.p.v. bovenin, zoals normaal. Inmiddels gaat het wel weer wat beter, al heb ik wel 3 weken echt super veel pijn gehad bij ongeveer alles wat ik deed en moet ik nu ook nog voorzichtig doen. En dat allemaal door een weekje stress (en dus nog meer spierspanning dan normaal) en één domme actie bij ballet… Maar goed, live and learn! Ondertussen ben ik druk bezig met iets anders, wat ook super spannend is en waar die stress vandaan kwam. Ik ga namelijk op 31 augustus voor drie maanden naar Oeganda, in mijn eentje…. Dat ‘in mijn eentje’-deel was niet helemaal het plan, maar ik heb niemand kunnen vinden die mee kon gaan en ik wil het wel heel graag, dus ik ga gewoon toch. Ik ga terug naar de plek waar ik vorig jaar korte tijd ben geweest met een groep. Nu ga ik echt werken bij een organisatie voor straatkinderen. Daar ga ik de leerkrachten begeleiden en hopelijk helpen om betere lessen te geven. Ik vind het echt super spannend maar als ik de foto’s van vorig jaar bekijk, heb ik er ook wel heel erg veel zin in! Het wordt gewoon een hele mooie tijd, waarin ik me echt even 100% op Oeganda kan richten. Even geen activiteiten voor de Stichting, even geen school, even geen tv en ook weinig internet. Heerlijk pure focus op de organisatie en lekker weinig prikkels! Tot mijn stomme verbazing heb ik inmiddels ook geregeld dat ik mijn Wajong behoud, ook als ik in Oeganda ben en zelfs ook daarna. Ik snap niet veel van het systeem (wie wel?!), maar het zal wel goed zijn! Het scheelt echt enorm want dan kan ik ook gewoon mijn huur en alles doorbetalen als ik daar ben. Over vier weken schrijf ik nog één weblog, daarna is het even stil vanuit mij. Ik ben weer aan de beurt precies op de dag dat ik vertrek, dus dan lezen jullie hem wanneer ik in Oeganda ben..!


bottom of page