top of page

TSelfies, TSelfies en nog eens TSelfies

Het is jullie vast niet ontgaan: afgelopen zaterdag was het Europese Tourettedag! We hebben met een team (bestaande uit mensen van drie organisaties: de Stichting, TouretteNet en IkTic) heel, heel hard gewerkt om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, met als hoogtepunt natuurlijk zaterdag zelf! We hebben echt weken lang iedere bekende Nederlander (minstens twee maal) gemaild of getweet, we hebben verschillende media aangeschreven, een officieel ANP persbericht gestuurd, een website gemaakt, accounts beheerd en ga zo maar door. En uiteindelijk was het een DAVEREND succes!

Er zijn meer dan 824 TSelfies verstuurd en er is mega veel aandacht voor Tourette getrokken op deze manier, echt veel meer dan wat we ooit voor mogelijk hadden gehouden! En daarnaast hebben we de aandacht van de serieuze media kunnen trekken met tv items in EditieNL (765.000 kijkers, 14e programma van de dag) en Hart van Nederland (657.000 kijkers, 8e programma van de dag) en een radio-interview op radio 6! Het was echt een mega hyperrush, deze afgelopen weken. En dan vooral de laatste week. De week daarvoor ben ik nog even lekker naar Mallorca geweest om uit te rusten, even zonder internet te zijn en te ontspannen. Dat was hard nodig! Afgelopen week heb ik gered op adrenaline, ik ging maar door en door en door. Ik ben echt heel blij dat het allemaal gelukt is en dat er zoveel mensen hebben meegedaan. En ik vond het super vet om eens echt op tv te zijn en die opnames mee te maken! En dat interview op radio 6 was ook erg leuk, wel live, maar erg grappig en luchtig hoe het ging! Je zult misschien wel merken dat ik nog redelijk chaotisch ben, alles gaat nog door elkaar in mijn hoofd, ik heb echt weer even structuur nodig. De komende week ga ik proberen alles weer wat ‘normaal’ te maken, in de hoop dat de chaos ook weer wat verdwijnt.

En dan op naar het volgende avontuur! Geen TSelfies meer, maar drie maanden Oeganda! De voorbereiding gaat beginnen..!

Hier kun je het item van Hart van Nederland terugkijken: http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2014/leven-met-tourette/ Hier kun je het radio 6 interview terugluisteren (vanaf 2.34.40): http://www.radio6.nl/programma/2406/the-real-mackay/uitzending/266849 Hier kun je het item van EditieNL van Janneke terugkijken: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/hou-eens-op-met-die-grappen-over-tourette En oh ja! Ik kom 21 juni in het Onderwijsblad van de Algemene Onderwijsbond. Dat ook nog! Daar heb ik vorige week ook een interview en fotoshoot voor gehad. Je zou het toch bijna vergeten…!

collage definitief1.jpg


bottom of page