top of page

Deze zomer wordt mijn zomer

Nog een paar dagen en dan heb ik eindelijk zomervakantie! Komende vrijdag, om 14.00u!

Het wordt een SUPER vakantie. Ik ga allemaal dingen doen, die ik al heel lang wil doen. Allemaal dingen die ik leuk vind, dingen waar ik van houd.

Ik wil bepaalde taartdecoratie-technieken uitproberen, ik wil eindelijk weer eens mijn eigen jurkje naaien (ik heb de stof en het patroon al sinds carnaval!), ik wil mijn kamer helemaal afmaken (ik ben nog steeds niet klaar met de hele reorganisatie), ik wil bepaalde kinderboeken lezen, ik wil allerlei dingen knutselen voor het kamp dat ik met een stel klasgenoten aan het organiseren ben, ik wil eindelijk ‘Front of the class’ (een film over Tourette) kijken, in een lekker warm bad, maar de belangrijkste dingen die ik deze zomer wil doen zijn deze:

  • Ik wil EINDELIJK eens gitaar leren spelen.

  • Ik wil me in gaan schrijven voor een reis naar Oeganda, volgende zomer, met Edukans (ik kan daar les gaan geven op scholen dan!).

  • Ik wil een taart maken in de vorm van het Olympisch stadium (tja, uitdaging aangegaan ;-)).

  • En ik GA naar Londen!!!!!!!!

Dat laatste is natuurlijk het allerbelangrijkste van allemaal! Daarvoor moet ook nog van alles gedaan worden, wat eigenlijk wel meevalt, maar ik wil graag van alles doen, dus heb ook heel veel dingetjes bedacht die ik kan doen voor Londen.

De kaartjes zijn ondertussen binnengekomen en ik hoorde vanmiddag dat ook de kaartjes voor het Holland Heineken House zijn verstuurd!

Daarnaast is gitaar spelen echt iets wat ik al heel lang wil kunnen. Een paar vrienden van mij spelen gitaar en echt, ik smelt echt als ik dat hoor en zie. Ik heb nooit een instrument kunnen spelen, maar ik ben echt verliefd op de gitaar. Dus dat is zeker iets wat ik deze zomer wil gaan doen!

Dit alles gaat ook best wat geld kosten, als je het goed bekijkt. Ik heb nog geen gitaar, ik zal de boeken nog moeten kopen, de ingrediënten voor de taarten (plus de mixer die ik graag wil) en de spullen voor de knutsels, om over Londen al helemaal maar niet te spreken!

Maar ik vind eigenlijk dat ik dat deze zomer wel heb verdiend. Dit jaar was zo’n zwaar jaar voor mij. Ik werd van de ene emotie in de andere geslingerd en weer terug. En dan niet zoals ik gewend ben, want ik denk dat iedere Touretter dat gevoel wel begrijpt. Nee, dit was van de hoogste berg, naar het diepste dal en terug.

Ik begon het schooljaar in een heel diep dal, waar ik langzaam weer uitklom. Op het moment dat ik eindelijk mijn rust weer gevonden had, kreeg ik te horen dat mijn beste vriendin in coma lag. En daar heeft ze vier weken in gelegen. Die vier weken waren zeker de langste van mijn leven. Toen werd ze, uit het niets, weer wakker en alles ging de goede kant op. En op het moment dat ik eindelijk weer adem durfde te halen, liet ze mij weten mij niet meer als vriendin te zien. Ik weet niet waarom en ik wil het ook niet weten, maar het was wel een hele harde klap. Daarna is alles gelukkig de goede kant op gegaan, mede dankzij mijn lieve vrienden en vriendinnen. Ik ben hen daar heel erg dankbaar voor. Dit jaar heeft heel vaak en heel veel om mij gedraaid en ik heb vaak niet de energie gehad om naar hen te vragen. Ik voel me daar schuldig over, maar ik weet ook dat ze dat niet erg vinden. Ik ga het volgend jaar dubbel en dwars goedmaken. Te beginnen met deze zomer. Want dat hoort ook nog op het lijstje: ik wil lol maken met de lieve vrienden en vriendinnen die ik nog wél heb, die er altijd voor mij zullen zijn, in good days and in bad days.

Zij weten wie zij zijn, love you guys ♥

Fijne zomer allemaal!

Liefs,

Laura


bottom of page