top of page

Druk, donker en 207 cupcakes

Dé tijd van het jaar is weer aangebroken. De tijd waarin we lekker samen feest vieren, we naar de lichtjes om ons heen kijken en heerlijk naar kerstliedjes luisteren. Maar voor mij ook de tijd waarin ik het nog drukker heb dan normaal, ik extra moe ben, het langer donker is buiten en er veel meer prikkels zijn dan anders. Die prikkels komen in alle soorten en maten; de kinderen op school zijn drukker, ikzelf ben drukker, de lichtjes om me heen, de liedjes die je ineens overal hoort, de dingen die mensen nog net voor de kerst van me willen (of die ik zelf wil) en ga zo maar door. Kerstmuziek vind ik heerlijk en ik vind het ook super om mijn nieuwe huisje aan te kleden o.a. met de nieuwe kerstboom die ik van Sinterklaas gekregen heb. Op een één of andere manier zoek ik daarmee de prikkels ook op, heel raar, alsof het verslavend is. Want verder is het nooit echt een fijne tijd, wat mijn gemoedstoestand betreft. Ik voel me onrustig en moe en ik erger me aan alles. Door de kou span ik mijn spieren ook nog eens extra aan, waardoor mijn (vele) tics pijnlijker zijn dan anders en ik dus continu met hoofdpijn of nekpijn rondloop.

Maar goed, genoeg gezeurd, vanaf vrijdag worden de dagen gelukkig weer langer en gaan we weer richting lente. Ik hou van de lente en merk altijd dat het zonlicht me echt goed doet, ik wordt er meteen vrolijker en rustiger van.

Gelukkig zijn er deze tijd van het jaar ook leuke dingen om naar uit te kijken. De Miss Universe verkiezing is momenteel bezig en dat vind ik heerlijk! Ik ga ook zeker live kijken, woensdagnacht. Als dat afgelopen is begint Miss America alweer bijna en daar doet dit keer een meisje met Tourette aan mee! Ik vind dat zo super gaaf! Ik hoop zo dat ze wint, dan gaat ze een jaar lang overal in Amerika vertellen over Tourette! Je kunt haar helpen door hier op haar te stemmen: http://www.missamerica.org/videocontest/contestants/iowa.aspx Op Twitter heb ik af en toe wat contact op haar en ze is echt een schat van een meid, dus ze verdient het echt!

Dit is ook de tijd van het jaar voor de (sport)jaaroverzichten, de vele schaatswedstrijden die gereden worden en heel veel acties voor goede doelen.

Ik ben nogal fan van goede doelen acties (vandaar ook o.a. mijn verslaving voor missverkiezingen; wat veel mensen niet weten, de winnares gaat zich een jaar lang inzetten voor verschillende goede doelen!), zo ook Serious Request, wat hier vanaf dinsdag waarschijnlijk weer non stop aanstaat.

Zelf ben ik ook al een tijdje bezig met mijn eigen actie. Komende zomer ga ik een paar weken naar Oeganda om daar verschillende onderwijsprojecten te bezoeken, straatspeeldagen te organiseren en lessen te geven. Het is wel maar kort, ik zou liever veel langer gaan, maar dat trek ik gewoon niet en dit is ideaal; zo houd ik het vol en toch kan ik doen wat ik het liefste doe: kinderen laten lachen. En hopelijk kan ik de kinderen daar weer iets van een toekomst teruggeven. In Oeganda wonen nl. heel veel wezen, door Aids en door de oorlog die daar is geweest, waardoor er veel straatkinderen zijn, die aan hun lot worden overgelaten. De organisatie waarmee ik naar Oeganda ga, Edukans, probeert daar iets aan te doen.

Als onderdeel van mijn reis heb ik de opdracht gekregen om minimaal €1000 in te zamelen voor de onderwijsprojecten waar ik heenga en ik ben al een heel eind op weg! Mijn stageklas heeft mij super goed meegeholpen en al meer dan €350 opgehaald met verschillende acties.

Zelf heb ik natuurlijk ook niet stilgezeten. Afgelopen weekeinde had ik een kerstmarkt hier in de buurt, waarop ik cupcakes heb verkocht. Ik was super zenuwachtig, wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten. Op school verkochten de cupcakes super goed, dus ik heb er 207 gebakken. Maar ja, geen garantie dat je ze dan ook verkoopt natuurlijk! Met wat horten en stoten ben ik er toch ver vanaf gekomen. Op de kerstmarkt zelf was het wat minder, maar mijn moeder wilde haar klas nog trakteren en op school ben ik langs al mijn docenten gegaan. Met als resultaat dat ik bijna €240 op heb gehaald in één weekeinde! Met wat kleine donaties er nog bij, kom ik nu al aan een totaalbedrag van €625!

Op mijn site is alles over mijn actie verder te lezen, ik hou daar ook een weblog bij. Dus breng vooral een bezoekje aan mijn site: http://laurabeljaars.inactievooredukans.nl

Geheel in kerstspirit is het een beetje een sponsor-weblog geworden, maar goed het belangrijkste: nog vier dagen en dan is het vakantie! Eindelijk even uitrusten en dan ook vooral weer hard doorwerken, want na de vakantie moeten weer heel wat verslagen af zijn.

Fijne feestdagen allemaal!

Liefs,

Laura

P.s. Nu ik het weer doorlees, merk ik dat het een wat ‘van de hak op de tak’ weblog is geworden, maar dat is ook precies hoe mijn hoofd op het moment werkt..!


bottom of page