top of page

Drukke tijden

De afgelopen weken zijn weer erg druk geweest. Niet alleen ben ik natuurlijk nog steeds bezig met afstuderen, maar ook is het weer Sinterklaas geweest en was daar de omslag richting kerst. Daarnaast stond ik zaterdag weer in de Telegraaf, wat altijd toch wat spannend blijft, heb ik mijn eigen website eindelijk gelanceerd en heb ik zaterdag ook voor het eerst in een lange tijd weer iemand gezien met wie ik al twee jaar ruzie heb. Gelukkig heb ik haar niet hoeven spreken, maar het blijft toch een raar gevoel.

Al die dingen brengen extra spanning met zich mee, de aanloop er naartoe, maar ook wanneer het daadwerkelijk plaatsvindt. En zoals jullie weten zorgt extra spanning voor extra tics, angsten, dwanggedachten, twijfels, gemengde gevoelens enzovoort. Mijn tics zijn vooral in mijn nek weer aan het opspelen, waardoor mijn schouders en nek weer erg pijn doen en ik weer eens ingetapet zit aan beide kanten. En door die tics heb ik natuurlijk ook weer regelmatig hoofdpijn.

De combinatie angsten, dwanggedachten en twijfels is ook altijd een leuke. Logischerwijs weet ik echt heel goed dat ik niet bang hoef te zijn of hoef te twijfelen over bepaalde dingen, maar mijn Tourette is het daar vaak niet mee eens, waardoor ik de raarste dingen ga denken die –uiteraard– achteraf nooit waar blijken te zijn.

Gelukkig brengen al die spannende dingen ook veel leuks met zich mee! Sinterklaas is in de klas geweest en ik heb mogen strooien van Zwarte Piet. De kinderen zijn nog zo stil geweest als toen ik een handje pakte en me nog net even inhield ;-)

Kerst is ook altijd leuk met elke dag kaarsjes en een adventverhaaltje en als hoogtepunt de Herdertjestocht, waar ik een engel mag spelen die lichtjes uitdeelt.

Zowel mijn website als het krantenartikel zijn erg goed ontvangen! In de Telegraaf stond een erg positief verhaal, waar ik erg trots op ben, want het is geschreven na aanleiding van mijn speeches in Athene, afgelopen april. Voor wie het heeft gemist: ik zal het z.s.m. op mijn website zetten onder ‘publicaties’.

Mijn website is te vinden op www.tourettelaura.nl. Op deze site staat alles wat ik ooit gedaan, gemaakt of geschreven heb op het gebied van Tourette. Alles van mij bij elkaar dus. Ik krijg vaak vragen van ouders waar ze bepaalde dingen van mij kunnen vinden, dus ik heb alles eens bij elkaar gezet. Hopelijk vinden jullie het mooi, ik hoor graag jullie reacties!

En nog iets leuks: mijn zus is aangenomen voor een onderzoeksplek in Wales, waar ze haar promotieonderzoek mag gaan doen naar Tourette en aanraaktics! Super goed nieuws dus, want meer onderzoek naar Tourette is hard nodig!

Voor nu: nog één weekje en dan is het gelukkig even vakantie. De eerste week rustig aan en de tweede week er weer vol tegenaan!

Fijne feestdagen allemaal!


bottom of page